Sommar!

Hejsan!
Jag är verkligen ett sommarbarn! Jag skiner som solen av en dag i värmen. Idag var det ju Göteborgsvarvet, och alla var ute och tittade på alla som sprang. Och alla som inte tittade gjorde som vi- Gick till Liseberg.

Pappa, mamma jag och Moa och Moas pappa knatade iväg efter lunch idag, vi ville väl mest bara skrota runt i solen men så kändes Liseberg bra, så vi gick dit och trängdes. Jag fick åka min första karusell! Jag tyckte den var ganska mesig om man gämför med pappas tuffa luftsvingar och när han hänger mig uppochned. Men det var roligt och jag sparkade på hästan som man gör på riktiga hästar! KUL!

FILMKLIPP!


Vi gick även till kaninhuset och så fick jag träffa de gröna rackarna för första gången. Jag grät. Hejdlöst. Skiträdd! Men mamma fick ett par bra bilder innan jag bröt ut helt!





Bredvid kaninernas hus så ligger lilla scenen, där fick vi se en barnteater med kaninen Lisen och tre andra fräcka teaterapor! Jag var hänförd!

Sen så fikade vi mellis på Hamnkrogen och de vuxna blev bjudna på "dagens" Tummen upp för det plejset! Efter det så sov vi barn i vagnarna och så traskade vi hemmåt.

Massvis med bilder från dagen
innan vi gick kommer här:


Gungade med mamma och pappa när vi väntade på Moa innan vi gick iväg.


FILMKLIPP!

Gnisslande gunga men det är lika kul varje gång ändå!




Gungade på en annan gunga med, en sådan som man ska sitta två på mitt emot varandra. Det var himla skoj det med! Synd bara att ingen satt mitt emot.

Imargon ska pappa kanske vara borta och jag och mamma ska städa och gå långa promenader. Om pappa är hemma får han kanske vara med oss ;)



Kommentarer
Postat av: Farmor Christina

Hej Cornelia! Vilka härliga bilder från Liseberg! Idag har det verkligen varit sommar och jag har rensat lite i trädgården.

Kram från farmor Christina

2010-05-22 @ 22:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0