En genomkörare!

Hejsan hoppsan allihopa!
Idag har jag inga bilder att bjussa på för mamma har ju varit på jobbet och pappa har inte riktigt blogg-tänket!
Därför slog mig idén att jag skulle skriva precis allt jag kan komma på om mig själv idag.
Allt möjligt. And here I go:

Jag är nu tio dagar ifrån att bli ELVA månader gammal. Det känns gammalt, tänk så länge jag har hunnit leva redan!
Och så mycket jag lärt mig under den här tiden. Det jag sysslar med oftast just nu är bland annat:
  • Vinka, hej och hejdå
  • High five!
  • Kramas tillbaka lite, även dockan får en kram ibland.
  • Klappa i händerna och koppla samman låtar med klapp och vink osv.
  • Dansa till musik, fast bara stillsamt på knä, lite upp och ned.
  • Äter mat med stora bitar, gärna macka med leverpastej eller korvbitar
Jag kryper och går på knä, men jag har inte någon riktigt stå-lust ännu. Hade en period när jag var runt åtta månader men jag ramlade så många gånger så jag gav upp. Nu går jag runt på knä som sagt, det funkar fint för mig! Jag går om mamma eller pappa eller någon annan kan hålla mig i händerna, men jag vinglar lite ännu!

Jag gillar verkligen att leka ute, att vara i sandlådan är min absoluta nya favvogrej när vi är ute! Man kan göra massvis med skoj i sandlådan. Och så är det ofta många andra barn att glo på!

Jag älskar att glo och stirra på folk. Speciellt människor som rör sig och låter mer än jag själv!

Jag är faschinerad av höga ljud som tex när pappa borrar, då låter jag "m. m. m. m." eller "A. A. A"

Jag pekar på allt möjligt och säger "DAH!"

Jag har ju som sagt börjat äta igen och sist vi var på koll vägde jag 7400g Men nu tror vi nog att jag väger åtta kilo. Jag har storlek 68 och 74 men vill man ge mig pressenter önskar jag mig nog det i 80 eller kanske 74 över sommaren. Jag har kanske 20 i skorna.

Vad kan man mer berätta om sig själv? Jag älskar babblarna, finns musikfilm på Youtube att glo på för oss små.
Och så gillar jag att titta på bollibompa. Mamma och pappa är lite slapphänta med det där med TV'n kan nog andra föräldrar tycka, men vi trivs med våra rutiner som de är idag och jag får ha det så tills det är dags att skolas in på dagis, för då får man inte se på tv på morgonen! Ajjabajja.

Slut på information tror vi :) Men som vanligt om någon undrar något så skriv och fråga, jag svarar.

Ni som känner mig personligen kommer nog snart att få födelsedagskalasinbjudningar. Håll utkik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0