Mamma lagar mat

Jag jävlas så med min mamma att hon nog snart ger upp. Hon sa något om att jag ska slippa äta för evigt... Härligt!
Men så hörde jag att de pratade i telefonen om mitt ätande nu och mamma fick tips från BVC här är dem:

  • Jag ska få vara med och duka fram
  • Vi ska äta tillsammas vid varje mål
  • Jag ska alltid ha en egen sked och om jag inte vill bli matad så ska jag slippa
  • Jag ska sitta så länge jag känner för det och sedan tacka för maten
  • Hjälpa till att ställa undan tallriken så att jag ser att det är slut på matdax
  • Om jag ätit dåligt ska jag få macka på samma vis en timma senare eller så
Ska bli roligt att få delta mer i maten tror jag, hoppas det kan få mig att gilla käk, mamma säger ju att det är dagens höjdpunkt. Nu lagar mamma mat och jag är en tröttfis. Mamma ska äta lax och jag ska få min vanliga äppelgröt.
Men så kokar mamma rotsaksstavar till mig att ha i morgon. GOTT!


Något som jag gillar är att äta böcker!

Kram och godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Filippa

gud vilken söt liten kille! det är väll en kille???<3

2010-03-15 @ 18:19:44
URL: http://fiippiibambi.blogg.se/
Postat av: Moa

E min kompis Cornelia en kille ?! har visserligen inte sett henne utan blöja men jag trodde hon va en hon...:)

2010-03-15 @ 21:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0