Sjuk? Allegisk? Prickig!

Hejsan alla vänner!
Idag blev det inte alls som vi trodde.
Vi fick ila iväg till sjukhuset med mig i morse för när jag steg upp så var jag alldeles prickig!

Fy så läskigt. Och det kliar lite.








Vad tror ni att det kan vara?

Läkaren sa att det förmodligen var en alergisk reaktion av Amimox (Pennicillinet jag ätit), om inte det så trodde dem att jag reagerat med utslag på en vanlig virusinfektion, för jag var lite granna röd i halsen. Men jag mår ganska bra, förutom att det kliar lite.

Jag fick Tavegyl mot utslagen så får vi se om det lättar lite till i morgon. Är bara nyfiken, om någon har en tanke om utslagen så berätta gärna!

Nu blir det till att sitta inne ett par dagar tills det ger med sig. Inte för att vi tror det är farligt men för att inte skrämma alla andra barn!!


Kommentarer
Postat av: ida

stackars liten ser inte alls roligt ut :(

2010-04-21 @ 19:37:28
Postat av: Annette

Hej,

Min flicka som är 4, har varit mjölkintollerant sedan liten bebis. För en vecka sedan fick hon utslag över kroppen ovanför midjan och BVC trodde det var sandloppor. Utslagen påminner om din flickas och de kliar. Igår var jag hos läkaren med henne eftersom jag började misstänka sojan som lätt blir nästa steg i mjölkallergins trappa.



Tavegyl hjälper drägligt, men vi fick tips om hydrokortisonsalva och naturligtvis har vi tagit bort all mat som har soja - både hemma och på dagis.

Nu är jag ingen doktor, men man kanske kan misstänka någonting som har med mat att göra. Kolla upp med en "duktig" doktor - tyvärr finns det många som bara "tror".



Lycka till!

Bästa hälsningar Annette Philip i Helsingborg

2010-05-20 @ 12:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0