Hejsan vänner i kvällsolen.

Idag har det varit en ganska lång dag!
Först på morgonen så donade vi hemma med sånt där mamma gör, tvätta fixa plocka osv sen skulle vil ju till BVC. Och där var doktorn. Doktorn sa att jag hade Bronkit och öroninflamation. Inte så kul. Men skönt att veta vart min sko har klämmt sedan jag hade öroninflamation sist (Februari.)

Vi knatade iväg till Frölunda Torg för att hämta ut pennicillinet och sedan hem igen i rask takt för att få i oss lunch. Som nu i Tio dagar ska se ut ungefär såhär : Tio pastahjul en baby-näve falukorv några smygskedar med puré av valfri sort jag gillar?! Och så lite avocado i tärningar. Detta ska jag pilla i mig på egen hand, med sked om jag vill och sådär. Tanken är att jag ska gilla falukorv och avocado om tio dagar. Och då ska vi testa något nytt. Spännande. Efter varje mål ska jag ju även ha frukt, så idag fick jag en smoothie på "sug-påse" - GOTT.

Efter ganska dåligt äten lunch gick vi ut i solen igen. Träffade Moa och Emelie på deras bakgård och mamma bjöd på kaffe. Där lekte jag på marken, det tycker jag är superkul! Och stenar är goda ;)

Här kommer dagens bilder:


Påväg till Moa i vackert väder och vackra kläder!


Sömnade visst till på vägen ett par hus bort.


Lek och bus på backen! Yeeeha!


Eftermiddag-Kväll och förkylningen hann ikapp mig.

Ville inte leka med mamma, letade efter pappa. Pappa jobbade. Mamma fick duga. Vi läste bok om bondgård fyra gånger, sen åt vi kvällsgröt med goda resultat!

I morgon ska mamma till jobbet och håva in stålar till blöjor och barnmat. Då passar pappa och jag på att mysa hela långa dagen. Vi vet inte alls vad vi ska hitta på. Berättar kanske i morgon om det är något som mamma får veta om ;)

Nattinatt små tussebusar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0