Och idag kommer det en långis!

Förlåt till er som brukar läsa, men abland är man ju bara för trött för att sitta vid datorn och skava, så jag har helt enkelt struntat i att ägna tid åt det. Men nu så är jag sugen och det spritter i skrivarfingrarna! (Mammas.)

Just nu så kokar det mat på spisen, alla är hemma och alla är ganska trötta, mamma ger inte upp hoppet om att jag en dag ska gilla hennes egenlagade mat, vi får väl se vem som vinner?

Dagens recept:
En näve morotsbitar
en näve kokt blomkål
en näve kokta ärtor
en cm bit purjolök
och två potatisar

Allt detta kokas, först potatisen såklart, sen moroten, sedan lökbiten, och sist ärtorna.
Bredvid kokar jag en matsked köttfärs med lite tomathack och lite puré.
Sedan mixar jag alltsammans med lite vegetabilisk olja.

Det blev gott men ganska supermilt, får se om det gillar då alltså...

********************************************************************************************

Bilder från julhelgen:


Här kryper jag runt och hjälper till att packa väskan, allt ska med!?


Snygg i min jul/nyårs blåsa!?


I famnen på min lilla kusin Emma


Här klappar jag min gammelmormor


Hemma igen och äter god mat med pappa! <3

Sist en bild på en del av mina klappar! Tack till alla fina vänner som gett mig paket, jag är jätte lycklig över dem alla!! TACK!


juuuuul!!

kram // Coco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0